کلان داده

وبگاه مشاوران مدیریتی، تجاری و فنی کلان داده

کلان داده

وبگاه مشاوران مدیریتی، تجاری و فنی کلان داده

کلان داده
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۸ ق.ظ

سطوح منفی یک و منفی دو و ...!!!

فرض کنید که شما به عنوان یک مشاور کلان داده به یک بنگاه مراجعه کرده اید و در ابتدا با بیان چند مثال از کاربردهای کلان داده سعی در تشنه کردن مخاطب خود داشته تا بتوانید نظر او را نسبت به چنین فناوری جلب کنید، بعد از این که مدیر مربوطه موافقت خود را اعلام کرد. حال شما می خواهید که با قسمت های مختلف بنگاه آشنا شوید و فرآیند های آن را بشناسید. در صورتی که مشاهده کنید که این بنگاه طبق مدل بالندگی مطرح شده در کلاس برای کلان داده قسمتی از سطح یک را دارا می باشد ولی از فرآیند های سازمانی و ساده درستی برخوردار نیست و فقط تنها در بخشی از بنگاه فرآیندهای آن معلوم و استخراج شده است که حتی بعضی جاهای آن برای خود مسئولان گنگ است :) و در بقیه قسمت ها حتی فرآیند ها مشخص نمی باشد و استخراجی صورت نگرفته است به نظر شما چگونه می توان مشاوره ی خوبی برای حوزه کلان داده به این بنگاه داد؟
آیا لازم است در مدل بالندگی سطوح منفی یک، منفی دو و ... نیز تعریف کنیم؟
به نظر شما ایا فناوری کلان داده برای چنین بنگاهی مناسب است؟

به نظر می رسد هربنگاه برای ورود به این حوزه باید حداقلی از ویژگی هارا داشته باشد
امری که در الگوی تبیینی بالندگی نیز پیش فرض ضمنی! بود.
بنابراین به نظر می رسد نخستین گام ایجاد چنین زیرساخت ها یا مبانی است . هم چنین حین تدوین این زیرساخت ها نیز می توان نگاهی حداقلی به پیاده ساز ی زیرساخت کلان داده داشت
همان طور که بحث آن در کلاس شد حداقل مزیت کاهش هزینه های ذخیره سازی داده هاست و می توان حین تدوین این الگوها چنین طرح هایی نیز در پی انداخت.

در مدلهای بالندگی مرحله این است که شرکت دارای یک زیر ساخت BI یا ذخبره داده ها باشد. از همین رو من هم با بیانات شما موافقم ولی نکته ای برای عرض کردن دارم.
مدلهایی که در فروم یا در کلاس بحث شده اند برای بالندگی کلان داده هستند. ولی قبل از آن باید یک مدل بالندگی BI برای سازمان پیاده کرد. نمونه های خیلی زیادی را میتوانید برای آن در اینترنت پیدا کنید. حتی در سایت زیر پرسشنامه ای ارائه کرده که میزان پیشرفتتان را نشان دهد.
http://tdwi.org/pages/maturity-model/ma ... -home.aspx

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۹
هادی ستوده

نظرات (۱)

۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۱:۲۹ محمد حسین بهزادی
سلام
ممکن است در باره روشهای ذخیره سازی کلان داده مطلب بزارید
ممنون
پاسخ:
سلام
امیدواریم که انجام بشود.
ممنون از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی