کلان داده

وبگاه مشاوران مدیریتی، تجاری و فنی کلان داده

کلان داده

وبگاه مشاوران مدیریتی، تجاری و فنی کلان داده

کلان داده
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ

!Big Data and Kevin Spacey


«کلان‌داده در حال تغییر دادن جهان است»؛ این جمله را تا به حال زیاد شنیده‌اید. اما آیا تابه‌حال آن را از زبان یک سوپراستار نیز شنیده‌بودید؟ 


همانطور که می‌دانید سالانه همایش‌های متنوعی در زمینه کلا‌ن‌داده توسط شرکت IBM برگزار می‌شود. آخرین همایش این شرکت پهناور، ساعاتی قبل در 29 اکتبر 2014 در شهر لاس‌وگاس شروع گردید که IBM Impct 2014نام دارد. این همایش در روز اول خود، مهمان ویژه‌ای نیز داشت: «
کوین اسپیسی». بازیگر و تهیه‌کننده‌ی سرشناس آمریکایی که تاکنون 2 بار جایزه اسکار را برنده شده‌است. 

اسپیسی بالای استیج می‌رود و شروع به سخنرانی می‌کند. او از کارایی‌های کلان‌داده صحبت می‌کند. سخنان او برای کسانی که با کلان‌داده آشنا هستند دور از انتظار نیست، و از لحاظ علمی ساده و پیش‌پا افتاده به‌نظر‌می‌سد؛ ولی شنیدنش از یک بازیگر سرشناس شور و هیجانی دیگر در شنونده ایجاد می‌کند! کوین اسپیسی در این سخنرانی با اشاره به سریال House of Cards ، به این نکته صحه می‌گذارد که چگونه شرکت NETFLIX توانسته با استفاده از کلان‌داده سود خود را میلیون‌ها دلار افزایش دهد.NETFLIX شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش موزیک، ویدیو، فیلم و محصولات مرتبط می‌باشد. این شرکت منتشرکننده‌ی اصلی سریال House of Cards است.

جدای از مباحث گفته‌شده در این سخنرانی، چیزی که اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند حرکت جمعی برای استفاده‌ی هرچه بیشتر از کلان‌داده می‌باشد. مشخص است که اسپیسی از دانش و علم فوق‌العاده‌ای در این زمینه برخوردار نیست و به طور حتم اشخاصی (ولو ناشناخته‌تر از وی) وجود دارند که در کلان‌داده تخصص و مهارت‌های بیشتری دارند. گویی خودِ اسپیسی به خوبی از این موضوع آگاه است. طوری که در شروع سخنرانی ، یکی از اولین جملاتی را که به زبان می‌آورد این است: «من اینجا چه غلطی میکنم؟!»

با این وجود، اجازه سخنرانی به اسپیسی داده‌شده‌است. به نظر می‌رسد « افزایش آگاهی و جلب توجه جامعه » از اهداف اصلی شرکت‌ IBM در دعوت از یک سوپراستار برای سخنرانی بوده‌باشد. به طور حتم این افزایش جلب توجه، به طور مستقیم بر سود سازمان‌هایی که در زمینه مشاوره‌ای کلان ‌داده فعالیت می‌کنند (از جمله IBM) تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. 

به نظر شما چه دلایل دیگری برای انجام چنین سخنرانی‌هایی می‌تواند وجود داشته‌باشد؟

پ.ن: برای دیدن ویدئوی کامل روز اول همایش اینجا و برای دیدن قسمتی از حضور اسپیسیاینجا را کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۹
بهنام شوشتری

نظرات (۱)

بسیار عالی. درمورد NETFLIX و سریال House of Cards مطالب زیادی موجود است. میتواند کیس بسیار مناسبی برای بررسی باشد و کاربردهای این چنینی کلان داده نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
اما اینکه شرکت IBM از کوین اسپیسی مشهور دعوت میکنه تا در کنفرانسش صحبت کنه علاوه بر جذب مخاطبان بیشتر میتونه دلیلش این باشه که مثلا IBM به یه نوعی در حال ایجاد کمپین آگاهی سازی و آماده سازی مردم دنیا در مورد بیگ دیتا است.
به این ترتیب این شرکت نشان خواهد داد تا Concern های اجتماعی دارد و به فکر آمادگی اذهان عمومی نیز میباشد و به این ترتیب مردم دنیا اعتماد بیشتری به IBM در حوزه بیگ دیتا خواهند داشت و با شنیدن این اصطلاح به یاد شرکت خواهند افتاد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی